اخبار

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانونهای پرخطر سطح استان

طرح واکسیناسیون ,فلج اطفال , کانونهای پرخطر .
طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت  کلیه کودکان زیر ۵سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد ) در مناطق و کانونهای پرخطر سطح استان  کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاههای مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می شود.

دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه گفت: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند  همچنین  تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشورایران باعث شده است  اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار گردد.

وی اظهار داشت: برای حفظ این دستاورد بزرگ ( ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱  نفرکودک زیر ۵ سال  در سطح استان آغاز می شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دکتر محمدی افزود: نحوه اجرای طرح در سطح استان به اینصورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال بصورت خانه به خانه توسط تیم های عملیاتی انجام می شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی بصورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر،واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند واز تعداد ۱۶۹۱ خانواربا جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید ،بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را بعمل می آورند .
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید