اخبار

پیام تبریک دکتر محمدی رئیس دانشگاه به مناسبت روز جهانی ماما، پنجم ماه می ، شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳

ماما

متن پیام به این شرح است : 

"بسمه تعالی"

مامایی رشته کهنی است که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرد ، اما امروز به یک حرفه و تلاش و حرکتی عالمانه، همراه با دانش امروز تبدیل شده است.

همه ساله در میانه اردیبهشت ماه همزمان با فصل شکوفایی و زایش طبیعت ، مراسم روز جهانی ماما در سراسر دنیا برگزار می شود. این تقارن زیبا یادآور جایگاه حرفه مامایی در رشد ، بالندگی و سلامت نسل های مختلف جامعه است.

جامعه نجیب و فرهیخته مامایی با ایثار، دانش و تجربه ارزنده خویش، دمیدن خورشید حیات، شادابی خانواده ها و سلامت مادران و نوزادان و طراوت و امید جامعه را بشارت می دهند و همین موضوع دلیل انتخاب شعار ملی امسال روز جهانی ماماست که بر نقش هر ماما به عنوان یک سفیر جوانی جمعیت تاکید می نماید.

ماماها از مؤثرترین کنشگران ‌جوانی جمعیت کشورند که با همکاری ارزشمند و دلسوزانه آنان، مسیر سرنوشت ساز افزایش نسل و جلوگیری از سالخوردگی میهن عزیز اسلامی مان، هموار می گردد.

نقش و تأثیر این صنف سختکوش و فداکار در کاهش مرگ و میر مادران باردار، افزایش آمار زایمان طبیعی و تأمین سلامت مادران و نوزادان گواهی بر موفقیت چشمگیر آنان در ایفای تعهد حرفه ای و وجدانی است که به موجب این شغل خطیر به عهده دارند و از این بابت در نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

اینجانب روز جهانی ماما را به تمامی ماماهای گرانقدر استان تبریک عرض نموده و سلامت و سربلندی این عزیزان را از خداوند رحمان خواهانم.

دکتر قباد محمدی
رییس دانشگاه


۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید