معاون درمان دانشگاه:مردم می توانند هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت را گزارش کنند و منتظر پیگیری سریع این مرکز بمانند.
سامان تلفنی 1690 در استان کرمانشاه به طور کامل راه اندازی شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت : مردم می توانند در صورت برخورد با هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت مصوب هیئت وزیران به هر طریقی از جمله قید خدمات ارائه نشده در صورت حساب بیمار ،دریافت هرگونه وجه بدون ارائه رسید رسمی ، هرگونه دریافتی خارج از بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود بابت ارائه خدمات در این موسسات، عقدهرگونه قرارداد یا پرداخت بالاتر از تعرفه های مصوب هیئت وزیران توسط سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی و سایر نهادهای حمایتی و سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی خریدار خدمات سلامت و هرگونه تبانی مالی بین موسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به ضررگیرندگان خدمات که به عنوان تخلف محسوب می شود مراتب را از طریق این سامانه تلفنی و یا از طریق سامانه اینترنتی www.1690.ir اطلاع رسانی کنند.
دکتر حمیدرضا شتابی افزود :مردم بر تخلف در هر یک از مراکز خصوصی و خیریه و عمومی غیر دولتی، مراکز دولتی وابسته به دانشگاه یا دانشکده های علوم پزشکی و نیز تخلف پزشکان شاغل در بخش خصوصی و خیریه و عمومی غیر دولتی از طریق این سامانه اقدام کنند.
دکتر شتابی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات مردمی گفت : شکایات مزبور پس از دریافت از سوی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حداکثر ظرف دو روزکاری، ضمن اعلام موضوع به شاکی، جهت تکمیل مستندات وتهیه گزارش نظارتی به کمیته کارشناسی ستاد استانی ارجاع می شود و کمیته کارشناسی حداکثر ظرف 10 روز کاری پرونده را تکمیل و به مراجع ذیصلاح قانونی ارسال می نماید.