اخبار

امین 23 ساله از هرسین

امین 23 ساله از هرسین

در لابی طبقه همکف ساختمان ستاد مشغول انجام کاری بودم که جوان بلند قدی از من پرسید : از پرسنل اینجائی ؟ گفتم بله بفرمائید. گفت: برای اهداء عضو کجا باید برم؟

گل از گلم شکفت! از او خواهش کردم تا همراه من به روابط عمومی بیایید.

امین، جوان 23 ساله هرسینی صبح زود از خواب بیدار شده و تصمیم گرفته بود تا به کرمانشاه بیاید و برای اهداء اعضایش ثبت نام کند. بلافاصله وارد سایت  Ehda.ir شدم تا ثبت نامش را انجام بدهم .

جوان شوخ طبع و شادابی بود که سر شوخی را باز کرد. در میانه ثبت نام از او پرسیدم چگونه به این فکر رسیده که برای اهداء عضو ثبت نام کند گفت: چند وقته به این فکر می کنم که چطوری ثبت نام کنم. در هنگام وارد کردن مشخصات در سایت در بخش چگونگی آشنایی با مقوله اهداء عضو پرسیدم که بنویسم مطبوعات  - صدا و سیما ،دوستان و... حرفم را قطع کرد و گفت: شعور خودم.

درست می گفت. او به این درک رسیده بود که خدای نخواسته در صورت  وقوع حادثه ای که منجر به مرگ مغزی شود این پسندیده ترین کاری است که یک انسان می تواند انجام دهد یعنی بخشیدن زندگی دوباره به نیازمندانی که در آستانه وداع با زندگی هستند.

ثبت نام که انجام شد کارت موقت را به او دادم و این عکس را گرفتیم... وقتی که دوستانه از ما و همکارانم خداحافظی کرد همه او را تحسین کردیم و همه بر این امر تأکید کردیم که جامعه ما به این حرکت مهم نیاز دارد.... اما آنچه بیشتر فکر ما را مشغول کرده بود این بود که امین از همه ما پرسید که شما ثبت نام کرده اید؟ و جواب همه ما متاسفانه منفی بود.... و او ناباورانه می پرسید شما دیگه چرا؟!

... و من ثبت نام کردم.

اگر شما هم میخواهید بمانند امین در این کار انسانی مشارکت داشته باشید در این سامانه ثبت نام کنید.

                                                                                                                                                                                                               مهدی محمدی 

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید