دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان دبیرخانه هیأت ممتحنه و ارزشیابی منطقه ای رشته های تخصصی جراحی عمومی و پاتولوژی انتخاب شد.
معاون آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر گفت:با عنایت به تصویب سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت و تشکیل مناطق آمایشی، تشکیل هیأت ممتحنه و ارزشیابی منطقه ای در تمام رشته های پایه و بالینی کشور در دستور کار معاونت آموزشی وزارت متبوع قرار گرفت.
دکتر خزایی افزود: به پیشنهاد دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، دبیرخانه هیأت های ممتحنه و ارزشیابی رشته های تخصصی پاتولوژی و جراحی عمومی به کلان منطقه ۳ آمایشی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محول شد و آقایان دکتر ایزدی و دکتر حسامی به عنوان دبیران بوردهای منطقه ای رشته های موصوف منصوب شدند.
وی عنوان کرد: همچنین ۱۷ تن از اعضای هیأت علمی علوم پایه، ۵ تن در علوم دارویی و ۳۲ تن از اعضای هیأت علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (به عنوان دبیرخانه کلان منطقه ۳) به عضویت هیأت های ممتحنه و ارزشیابی منطقه ای رشته های مختلف پایه و بالینی نایل آمدند.
به گفته وی اعضای هیأت علمی گروه علوم پایه دانشگاه در هیأت های ممتحنه،ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های پرستاری، علوم تشریح، بیوشیمی بالینی، فیزیولوژی، اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی، آمار، زیست، علوم تغذیه، فیزیک پزشکی، علوم و صنایع غذایی، مهندسی پزشکی، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، باکتری شناسی و مهندسی بهداشت محیط می باشند.
دکتر خزایی همچنین گفت: در علوم دارویی نیز ؛ اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی در رشته های فارماکوگنوزی، فارماکولوژی، شیمی دارویی و فارماسیوتیکس دارای ابلاغ عضویت بورد منطقه ای از سوی وزارت متبوع هستند.
معاون آموزشی دانشگاه اعضای هیأت علمی بالینی دانشگاه در هیأت های ممتحنه،ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های تخصصی و فوق تخصصی را شامل رشته های ارتوپدی، آسیب شناسی، بیماریهای پوست، بیماریهای داخلی خون، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماریهای قلب و عروق، بیماریهای مغز و اعصاب، روانپزشکی، بیهوشی،جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری _تناسلی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی و رادیوانکولوژی اعلام کرد.
دکتر خزایی هدف از تشکیل این هیأت های منطقه ای بهره مندی از توانمندیهای اعضای هیأت علمی علوم پزشکی سراسر کشور و در راستای پیاده سازی نقشه علمی کشور، استانداردسازی نظام ارزیابی و آزمون علوم پزشکی کشور مطابق نیازهای منطقه ای، ملی و بین المللی است.
به گفته وی از جمله وظایف هیأت های مذکور، همکاری در تهیه گنجینه سوال آزمون های منطقه ای وملی، برگزاری آزمون های مصاحبه و منطقه ای ملی، تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی، ارزیابی منابع علمی آزمون ها و دوره های تحصیلی و اعتبار بخشی برنامه های آموزشی است.