اخبار

به رسم ادب برای قدردانی از زحمات ریاست ، گروه مدیریت و تمامی مدافعان سلامت بیمارستان امام رضا(ع) و مرکز گلستان کرمانشاه

به رسم ادب برای قدردانی از زحمات ریاست ، گروه مدیریت و تمامی مدافعان سلامت بیمارستان امام رضا(ع) و مرکز گلستان کرمانشاه
 
 
من لم یشکر المخلوق ، لم یشکر الخالق 
همیشه ترس داشتم شاید روزی میزبان ، مهمان منحوس کرونا شوم و اینکه با شرایط کهولت سن و وضعیت جسمانی ام توان مقابله را خواهم داشت یا خیر ؟!
 
مثل خیلی ها رعایت کردم ، ماسک زدم ، منزل ماندم و البته واکسن هم زدم ، اما متاسفانه به خودم که آمدم سرفه داشتم ، تب و ضعف و بی حالی . تست کرونا مثبت شدم و البته در اسکن ریه گرفتار شده بودم ، شب بود با هماهنگی دکتر زمانیان به مرکز گلستان رفتم ، خود رئیس محترم بیمارستان هم کشیک بود ودر تلاش که بعدها دانستم پزشک بیهوشی هستن و ویزیت بیماران کرونایی هم با خودش می باشد .

 

در آن لحظات تنگی نفس و بغض همراه شده بودن ، ترسیده بودم ، نه از مردن بلکه ترس آلوده کردن اطرافیانم در خانواده ، همسرم ، پسرم و عروسم و نوه هایم بعدا متوجه شدم مبتلا شده اند ، خداروشکر ریه های آنها گرفتار نبود و با دستور دارویی دکتر زمانیان مرخص شده و در منزل قرنطینه شدن و فقط من ماندم و تخت بالین و زحمات مدافعان سلامت . پاسی از شب شده بود، جوانی برومند که بعدها دانستم مدیر گلستان بوده پیگیر انجام کارها و انتقال بیماران به بخش بود، رئیس بیمارستان خود پیگیر نیاز بیماران و انجام کارها بود. شلوغ بود اما آرامش و اطمینان وجود داشت، محوطه ورودی منتظر بودم ، آمبولانس در رفت و برگشت انتقال بیماران بود.

 

فقط در فیلم ها دیده بودم اما واقعیت داشت ، مستقیم نظاره گر تلاش و همت پرسنل بودم.
 این روزها تمام بیمارستان ها و کادر درمانی ، بهداشتی ، اداری و ....  در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.
 
سفیدپوشانی که این روزها در مقابل تمام کمبودها و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم و کاهش آلام بیماران فکر می‌کنند و با وجود مواجه‌شدن با سختی ها،  عرصه خدمت را افتخار دانسته و خسته نشده اند.
 
در شرایطی که ویروس منحوس و مرموز کرونا ، هر روز رویی از پیچیدگی‌های خود را نشان می‌دهد و همچنان علم بشر از کشف دارو و واکسن قطعی علیه آن عاجز مانده، مدافعان عرصه سلامت نیز هر روز نمایی از فداکاری و ایثار خود را در عرصه خدمت به کشور و نجات جان هم‌وطنانشان عیان می‌کنند.
یک هفته بستری بودم و به این دوستان زحمت دادم . واقعا در مرکز گلستان  ، گل های زیادی نظاره کردم ، با عطر و بوی انسانیت و نوع دوستی .
پرسنلی که هر کدام بچه های من هستند و زن و مرد نداشت ، یک لباس داشتند و یک هدف . با ۷ دهه تجربه زندگی ، برایم این یک هفته تازگی داشت ، چنین ساعاتی را ندیده بودم ، شب بود ، ترس بود اما عشق و انسانیت پرسنل بیمارستان آن را پوشانده بود. داروهای درمان که تمام شد ، مرخص شدم اما هنوز لحظه به لحظه آن شب و روزها رو به یاد و خاطر دارم.
 
امروز مردم فهیم کرمانشاه قدرشناس زحمات و خدمات کادر درمانی بیمارستان بزرگ امام رضا(ع) و مرکزگلستان هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آنها و خدماتی که این قشر برای جامعه دارند، آگاه هستند و قدردان این سختی‌ها و خدمات که بر بالین به عینیت ناظر بوده و تصاویر و فیلم‌هایی که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود می باشند..

 

اکنون جا دارد از ایثار و فداکاری کادر سلامت کشور در همه شهرها و پهنه ایران عزیز و همه مراکز درمانی و بطور خاص صبوری ، متانت و در صحنه بودن ریاست و گروه مدیریتی مجتمع بزرگ بیمارستان امام رضا (ع) و مرکز گلستان، پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کادر بهداشتی و آزمایشگاهی، رادیولوژی اورژانس و نیرو‌های جهادی و خیرین سلامت مردمی در عرصه مقابله با کرونا تشکر و قدردانی شود.
 
بی شک این جهاد و از خودگذشتگی مدافعان سلامت همچون مدال زرینی بر سینه جامعه مدافعان سلامت در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند و یادآور خاطره حضور مجاهدان جامعه پزشکی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک رسانی به رزمندگان دفاع مقدس می‌باشد.
 
قطعا مردم و نسل آینده از وجود مجاهدان حوزه سلامت بر خود خواهد بالید و قدردان زحمات خانواده‌های ایثارگران علی الخصوص مدافعان سلامت خواهند بود و البته اجر و ثواب ایثار شما با خداوند متعال است.
با احترام..
            خانواده بیمار م. حیدریان
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید