اخبار

افزایش احتمال ابتلا به "بیماری های خودایمنی" در مبتلایان فرم شدید کرونا

یک متخصص ایمونولوژی از افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماریهای خودایمنی در مبتلایان به فرم شدید کرونا خبر داد.

دکتر مهدی تقدسی در نشست خبری که امروز (29 فروردین) در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به همه گیری بیماری کرونا در جهان گفت: طی دو سه سال گذشته متاسفانه شیوع کرونا موجب مرگ و میر بسیاری در جهان شد و در بسیاری افراد نیز عوارض کوتاه مدت و یا ماندگار ایجاد کرده است.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته علت فوت در مبتلایان به کرونا، یک نوع واکنش خودایمنی بدن و به عبارتی پاسخ اغراق آمیز سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا اعلام شده است.

این متخصص ایمونولوژی گفت: در همین راستا تحقیقی در استان انجام دادیم که احتمال ابتلا به خودایمنی را در مبتلایان فرم شدید کرونا بررسی کنیم.

تقدسی افزود: بر همین اساس این تحقیق بر روی 167 بیمار بستری مبتلا به کووید-۱۹ در کرمانشاه که بیشتر آنها به فرم شدید بیماری مبتلا شده بودند، صورت گرفت.

 دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد حضور مولکول‌های پیش آگاهی دهنده بیماریهای خودایمن به نام اتوآنتی بادی در مبتلایان کرونا نسبت به جمعیت نرمال بالاتر است.

وی افزود: براساس این یافته، احتمال ابتلا به بیماریهای خودایمنی در مبتلایان به فرم شدید  کرونا نسبت به سایر افراد بیشتر است.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید