اخبار

دکتر اسماعیل حریریان رئیس بورد زیست مواد دارویی کشور :

رشته زیست مواد دارویی موجب هم‌گرایی بین رشته های مختلف شد

, زیست مواد دارویی , هم‌گرایی , دکتر حریریان
 رئیس بورد زیست مواد دارویی کشور در آئین افتتاح اولین کنگره بین المللی زیست مواد دارویی در کرمانشاه گفت: بسیار خوشحالیم و به فال نیک می گیریم که در ایام ولادت امام رضا (ع) در کرمانشاه این کنگره برگزار شد و این موضوع  نشان دهنده مسیر درستی است که در این راه طی می کنیم.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر اسماعیل حریریان گفت: از رئیس دانشگاه و معاونت تحقیقات و همکاران‌ خودم در دانشگاه کرمانشاه تشکر می کنم که این کنگره را به مرحله اجرا رساندند.

وی اظهار داشت: بعضی از همکاران در گروههای مختلف علمی این‌ سوال را دارند که‌ تفاوت رشته زیست مواد دارویی با رشته های دیگر چیست و در عمل در کارهای تخصصی خودشان چطور از این علم استفاده کنند.

 دکتر حریریان گفت: سابقه تاسیس این رشته به سال ۸۴ برمیگردد که ۱۲ دانشگاه دور هم جمع شدیم و بررسی شد که دانشگاه تهران به همین شکل پیش برود چقدر از قافله علم‌ دور می ماند و به این‌ نتیجه رسیدیم که باید یک رشته خاصی را مشخص کنیم‌ که اعضای هیات علمی ها با تخصصهای مختلف را بتواند در کنار هم قرار دهد و باعث ارتقای کشور شود.

وی با بیان اینکه مطالعات شروع شد و به زیست مواد رسیدیم گفت: متوجه شدیم‌ که خیلی رشته های دیگر در تخصصهای مختلف به این رشته نیاز دارند و این علم باعث شد همه رشته ها دور هم جمع شوند و همگرایی بین رشته ای ایجاد کند.

دکتر حریریان همچنین عنوان کرد: در دانشکده داروسازی تهران حدود ۱۴ دوره دانشجویی به آموزش و پژوهش در این رشته پرداختند ، در تبریز ، زنجان و کرمانشاه در این رشته دانشجو داشتیم و این موضوع ما را بر آن داشت که برای آینده شغلی این دانشجویان‌ همفکری کنیم و آنرا تقویت‌ کنیم .


۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید