اخبار

پایان نیمه‌تمام‌ها؛ پروژه «اورژانس ترومای» غرب کشور در دولت شهید رئیسی جان گرفت

پایان نیمه‌تمام‌ها؛ پروژه,«اورژانس ترومای, غرب کشور ,دولت شهید رئیسی

سرپرست مدیریت مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی آیت‌الله طالقانی(ره) کرمانشاه گفت: تکمیل بزرگ‌ترین پروژه «اورژانس ترومای» غرب کشور هدیه ماندگار شهید رئیسی به مردم کرمانشاه است.

دکتر عبدالحمید ذکایی، سرپرست مدیریت مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی آیت‌الله طالقانی(ره) کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه از قدمت 50 ساله این بیمارستان سخن گفت که نام قبلی آن بیمارستان دویست تخت‌خوابی بوده است.وی با یادآوری نقش این بیمارستان در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: این بیمارستان در زمان جنگ تحمیلی نقش پررنگی در درمان مجروحیت‌های ناشی از جنگ بمباران‌های رژیم بعثی کشور عراق داشته؛ بعد از اتمام جنگ هم به‌عنوان مرکز تروما، یعنی مرکز تصادفات، شکستگی‌، حوادث و اتفاقات به کار خود ادامه داده است.

سرپرست مدیریت بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح توسعه برای بیمارستان، از ساخت بزرگ‌ترین اورژانس ترومای غرب کشور در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر این بیمارستان دارای 220 تخت فعال است که با انجام یک طرح توسعه وسیع برای گسترش آن که در دست اجرا داریم، امکان ارتقای تحت‌ها تا 270 تخت نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله طالقانی از سال 1395 شروع شده است، تصریح کرد: متأسفانه این طرح به دلایلی با 21 درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام و به مدت پنچ سال هم تعطیل شد. خوشبختانه این طرح با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دوباره در دولت شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از سر گرفته شد به طوریکه طی این 2 سال پیشرفتی سریع و مطابق با استانداردهای جهانی داشته است.

دکتر ذکایی

 ذکایی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر از پیشرفت 97 درصدی برخوردار است، گفت: این طرح ۷۷ تخت اورژانس؛ از جمله پنج تخت ایزوله، یک تخت سوختگی، یک تخت مسمومیت، چهار تخت احیا، اتاق عمل گچ‌گیری، اتاق عمل سرپایی، سی.تی.اسکن و رادیولوژی و آزمایشگاه را شامل می‌شود.وی زیربنای اورژانس جدید بیمارستان طالقانی را حدود 3 هزار متر اعلام کرد و افزود: برای این طرح تاکنون هزینه زیادی شده است، حدود ۷۰ میلیارد تومان تاکنون فقط صرف ساخت‌سازه شده که تجهیزات هم جدا از آن است.

سرپرست مدیریت بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه در ادامه در خصوص تعداد مراجعین به این بیمارستان میانگین ماهانه را بین 4 هزار و 500 تا 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در بعضی فصل‌ها که تصادفات و یا حوادث کشاورزی بیشتر است، میزان مراجعه‌کنندگان نیز به تبع بیشتر است.

اورژانس

 وی ادامه داد: طی سال گذشته، 63 هزار و 560 نفر به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند، البته در این مرکز مراجعین مالتی تروما، یعنی آسیب از چند ناحیه مانند دست و پا، ناحیه شکم، سر و... داریم.

ذکائی پرسنل بیمارستان را بیش از 850 نفر عنوان و تصریح کرد: 4 گروه فوق‌تخصص و تعداد 56 نفر متخصص در این بیمارستان در حال ارائه خدمت هستند تعداد تخت‌های فعال این بیمارستان ۲۲۰ است که تا ۲۷۰ تخت هم قابل ارتقاء است.

وی یادآور شد: این مرکز درمانی علاوه بر متخصصان جراحی مغز و‌ اعصاب، ارتوپدی و بیهوشی، مفتخر به حضور جراحان فک و صورت، فوق‌تخصصی پلاستیک و ترمیمی، فوق‌تخصصی دست، فوق‌تخصص زانو، عمومی، طب اورژانس، داخلی، آنکولوژی، فوق تخصص غدد و... شده است که در راستای افزایش رضایت بیماران و مراجعه‌کنندگان صورت گرفته است.

ذکایی از تلاش برای به‌روز کردن تجهیزات بیمارستان سخن گفت و افزود: اکنون اتاق عمل و ای.سی.یو را به‌روز کرده‌ایم. همچینن دنبال راه‌اندازی ای.سی.یو دیگری هستیم.

ذکایی در ادامه اشاره‌ای به مشکلاتی از لحاظ فیزیکی و نیروی انسانی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی داشت و افزود: در این راستا به منظور رفع کمبود فضای فیزیکی در بخش‌های ارتوپدی، 2 بخش جدید را تا 10روز آینده افتتاح می‌کنیم.وی تصریح کرد: در این مرکز درمانی کمبود نیرو هم داریم، ولی با تلاش پرنسل خدوم این مرکز درمانی، خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نمی‌شود.

سرپرست مدیریت بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه پیش‌بینی کرد که اورژانس جدید، تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همکاران به صورت مستمر پیگیر مسائل پیشرفت‌های این طرح بوده‌ و هستند.

وی گفت: این یک خدمت کوچک به مردم شهید‌پرور این استان است که در دوران جنگ تحمیلی تقدیم نظام جمهوری اسلامی شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده، و هرکاری برای مردم این استان انجام دهیم، جوابگوی بزرگواری مردمی که آن همه موشک و بمباران را تحمل کردند، نیست.

ذکایی در پایان اشاره‌ای به بحث همراه‌سرا بیمارستان داشت و اظهار کرد: همراه‌سرا قرار است توسط خیرین در محوطه پشت بیمارستان ساخته شود. ولی متأسفانه هنوز کاری به‌این منظور صورت نگرفته و چشم امید در این زمینه به خیرین سلامت است.

 

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید