اخبار

مردان بیش از زنان دچار مشکلات دستگاه گوارش و سوء هاضمه می شوند

مردان تغذیه, سالم گوارش ,سوء هاضمه

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:مردان به علت کم توجهی به تغذیه سالم بیشتر از زنان دچار مشکلات دستگاه گوارش و سوء هاضمه می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر حسین بیگلری در برنامه زنده رادیویی راه تندرستی ،به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی (30-24خرداد) با شعار مردان سالم ایران قدرتمند و جوان با بیان اینکه این هفته با هدف آگاه‌سازی هرچه بیشتر و اطلاع رسانی به مردان جامعه نامگذاری شده است گفت: آقایان به علت کم توجهی به تغذیه سالم و بروز بیماری‌هایی مثل کبد چرب ، مشکلات دستگاه گوارش ، ناراحتی معده و سوء هاضمه در مردان بیشتر است .

دکتر بیگلری گفت مردان به واسطه مواجهه شغلی ، حوادث راهنمای رانندگی و استعمال دخانیات بیشتر در معرض خطر می باشند.


وی همچنین افزود: معمولاً مردان نسبت به زنان توجه کمتری به سلامت خود دارند. بیماری دیابت برخی از سرطان‌ها مثل ریه ، معده و سرطان پروستات در آقایان شایعتر است .

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی هدف از این هفته را آگاه‌سازی مردم و اطلاع رسانی در خصوص سبک زندگی سالم ، عدم استعمال دخانیات ، داشتن تحرک بدنی بیشتر، سلامت روان و تغذیه سالم عنوان کرد.

وی افزود استعمال دخانیات شامل استفاده از سیگار و قلیان که برای سلامت مضر است در آقایان خیلی بیشتر است .

ایشان تاکید کرد سلامت روان بعد بسیار مهم بسیاری از بیماریهاست سلامت روان بسیار مهم است و کنترل بیماری‌ها در سایه داشتن سلامت روان است.

وی همچنین بر اهمیت انجام غربالگری ها و تشخیص زودرس سرطان ها به ویژه پروستات تاکید کرد.

دکتر حسین بیگلری گفت باروری و بهداشت باروری ز نکات مهم در تامین سلامت مردان است .

وی در خاتمه گفت در هفته ملی سلامت مردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی تامین سلامت مردان از نظر جسمی ، روحی ، روانی و اجتماعی را برای مردم بیشتر تبیین می نمایند.

همچنین اگر به دید کلی به سلامت اجتماعی جامعه به ویژه در این هفته ، سلامت اجتماعی مردان نگاه کنیم بیماریهای شغلی و حوادث شغلی در مردان بیشتر است.


۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید