اخبار

به مناسبت روز مشاوره و تست HIV

مشاوره و تست HIV


هر سال در بسیاری از کشور ها برای تشویق مردم به انجام تست اچ آی وی اطلاع رسانی و آموزش در قالب مناسبت های بهداشتی انجام می‌شود.

مهندس کیوان خاصی رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی به مناسبت روز مشاوره و تست HIV (7 تیرماه)گفت: تست HIV و اطلاع از وضعیت سلامتی نه تنها در درمان به موقع و ادامه زندگی عادی موثر است، بلکه از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند.

به گفته وی سیاست کشورجمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء شناسایی بیماران مبتلا به HIV ، استفاده از رویکرد پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان رویکرد ارائه خدمات آزمایشHIV است که با این رویکرد امکان دسترسی کسانی که از وضعیت ابتلا خود اطلاعی نداشته میسر گردیده و امکان اتصال افراد شناسایی شده قبلی نیز به خدمات درمانی بیشتر می شود.

خاصی اعلام کرد:خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ایجاد و راه اندازی ۳ مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در استان توانسته است از دانشگاه های موفق در پیشبرد خدمات بهداشتی و درمانی رایگاه به مراجعه کنندگان این مراکز باشد .
وی یادآور شد: تست رپید رایگان علاوه بر مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری در تمام مراکز جامع سلامت و پایگاه ها وجود داشته و در دسترس تمام مراجعین و عموم مردم قرار دارد که بعد از مشاوره توسط همکاران نمونه گیری انجام می شود و در کمتر از ۳۰ دقیقه نتیجه آزمایش اولیه گزارش داده می شود.

لازم به ذکر است تمام خدمات ارائه شده مانند معاینه پزشک متخصص ، پزشک عمومی ، معاینات مامایی ، مشاوره روانشناس ، ارائه دارو مرتبط با بیماری و ده ها خدمات بهداشتی و درمانی دیگر به صورت کاملاً رایگان و محرمانه انجام می شود.

آدرس مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری به شرح زیر می باشد:
مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره ۱: کرمانشاه میدان فاطمی (رفعتیه), انتهای خیابان پزشکان، بلوک آخر
مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره ۲: کرمانشاه شهرک تعاون،جنب مرکز جامع سلامت وحدت
مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره ۳:
هرسین جنب بیمارستان شهدا هرسین

۶ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید