اخبار

افتتاح همراه سرای "رضوان" ، بزرگترین همراه سرای خیر ساز غرب کشور در کرمانشاه

همراه سرا, رضوان, غرب ,خیرساز
آئین افتتاح همراه سرای رضوان بیمارستان امام رضا(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جمعی از مسئولان استانی و خیّرین سلامت استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز شاهد یک رویداد مهم و شوق انگیز در شهر کرمانشاه هستیم که افتتاح از مرکز مهم همراه سرای رضوان است که با همت و نیت خیر خیّر نیک اندیش کرمانشاهی و با هدف رفع مشکلات همراهان بیماران، احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند دولت باید به نحوی عمل کند که خانواده بیمار بیش از ناراحتی که برای بیماری عضو خانواده دچار آن می شود ناراحتی دیگری نداشته باشد ، انشاءالله خداوند متعال به متولیان سلامت این توفیق را بدهد که بتوانند به این سطح ازخواسته به حق رهبر انقلاب برسند که در سطح حوزه درمان کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و ناراحتی های همراهان بیماران با راه اندازی این همراه سرا برطرف می شود گفت:  این کار بسیار بزرگی است و با بهره برداری از آن کمک بسیاری به همراهان بیمار که از شهرستانها وشهرهای همجوار استان برای درمان مراجعه می کنند خواهد شد .

امام جمعه کرمانشاه در پایان ضمن سپاسگزاری از خدمات و فعالیت ارزشمند خیران در حوزه های مختلف گفت: ما در استان کرمانشاه نیازمند حضور و ورود خیران در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه سلامت هستیم تا بتوانیم امکاناتی که شایسته مردم این استان است را در اختیار آنها قرار دهیم.

 

دکتر محمدی  
همچنین دکتر محمدی رییس دانشگاه در آئین افتتاح همراه سرای رضوان بیمارستان امام رضا(ع) گفت: بیمارستان امام رضا (ع)بزرگترین بیمارستان غرب کشور دارای امکانات لازم برای درمان بسیاری از بیماری ها می باشد و از اینرو محل ارجاع بسیاری از بیماران است و اغلب این بیماران مدت زمان طولانی باید بستری شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: همچنین با توجه به وجود بزرگترین مرکز سرطان غرب کشور با امکانات بسیار پیشرفته در استان کرمانشاه و فعالیت مرکز پیوند مغز استخوان بزرگسالان و اولین مرکز پیوند مغز استخوان اطفال در کرمانشاه و نیز وجود مرکز پیوند کلیه در استان کرمانشاه ، اکثر بیماران از شهرستان های استان و شهرهای کردستان، لرستان، ایلام به این مراکز مراجعه می کنند و مراحل درمان را می گذرانند.

وی عنوان کرد:در همین راستا راه اندازی همراه سرای بیمار برای برطرف نمودن  دغدغه ها و نگرانی همراهان بیمار بسیار لازم و ضروری بود که یکی از خیران نیک اندیش حوزه سلامت استان در این امر پیش قدم شد و تمام هزینه های احداث این مرکز را برعهده گرفت که این اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

دکتر محمدی با بیان اینکه همراه سرای "رضوان"بزرگترین پروژه خیر ساز حوزه سلامت استان  محسوب می شود گفت: بی شک با راه اندازی این همراه سرا کمک بسیار خوبی به همراهان بیماران در راستای کاهش آلام این عزیزان و حفظ آرامش آنها خواهد شد.

۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۱۹:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید