اخبار

به مناسبت هفته عفاف وحجاب عنوان شد

هفته عفاف وحجاب

دکتر زهراالسادات مهدیون، مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب و رئیس اداره سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به شروع هفته عفاف و حجاب (روز ۲۱ تیرماه) در گفت‌وگو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه، به تبیین اهداف دبیرخانه عفاف و حجاب و عملکرد این دبیرخانه پرداخت.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و آرزوی قبولی عزاداری همه عاشقان و رهروان راه اهل بیت گفت: رسالت اصلی دبیرخانه عفاف و حجاب، نهادینه سازی فرهنگ پوشش اصیل اسلامی، ایرانی و اخلاق حرفه ای در دانشگاه و بالطبع زندگیِ فردی و اجتماعی افراد است‌.

مهدیون در ادامه افزود؛ از جمله کارهای ابتکاری این دبیرخانه می توان به تهیه و تنظیم کارنامه رفتار و پوشش حرفه ای برای دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۴۴۳ بازدید از مطب ها و ۶۴ بازدید از داروخانه ها در زمینه رعایت اخلاق و پوشش حرفه ای صورت گرفته و دانشکده ها، سراها و سلف های دانشجویی و مراکز آموزشی درمانی نیز به طور متوالی مورد بازدید قرار گرفته اند.

به گفته وی در راستای امر مهم فرهنگ سازی، تا کنون برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی، ۱۱۲جلسات، نشست ها و هم اندیشی های تخصصی، ۷۰ تولید محتوا در فضای مجازی، ۲۶ مسابقه کتابخوانی، ۷ برنامه مختص دانشجویان بین الملل، ۴ نمایش فیلم، ۶ کرسی آزاد اندیشی و نشست های مختص هر دانشکده صورت گرفته است.

مهدیون ضمن تشکر از دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، از سایر اساتید، کارکنان و دانشجویان خواستار این مهم شد که مثل همیشه با ارائه راهکارهای خلاقانه، بیش از پیش در این مسیر همراه و پشتیبان باشند.

۲۲ تیر ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید