اخبار

اختراع و تولید ژل سیلیکونی برطرف کننده جای زخم و جوش توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای اولین بار در کشور

زخم و جوش
برای نخستین بار در کشور محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق به ساخت و تولید ژل سیلیکونی برطرف کننده جای زخم و جوش به نام فانتوسیل شدند.

 پروفسور کیانی و دکتر گودرزی دو عضو هئیت علمی مرکز جامع سلول های بنیادی و طب باز ساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پس از سال‌ها کار تحقیقاتی توانسته اند این دارو را که از بین برنده جای زخم ، جوش و آثار جراحات ناشی از بریده گی ها ناشی از حوادث و جراحی ها ، همچنین آثار باقی مانده از سزارین است را اختراع و به تولید انبوه برسانند.

 

دکتر امیر کیانی متخصص سم شناسی در گفتگو با سرویس علمی، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه در اینخصوص گفت: این ژل با توجه به فرمولاسیون مربوطه بر روی پوست تشکیل یک فیلم فوق العاده نازک میدهد سپس باعث حفظ رطوبت آن قسمت و نیز تحریک آنزیم های خاص (کلاژناز ها و ژلاتینازها) شده و درنهایت باعث از بین رفتن جای زخم میشوند.

وی عنوان کرد: از ویژگی های منحصر بفرد این ژل مصرف مقادیر کم در هر بار و میزان مصرف یک بار در روز می باشد .

به گفته دکتر کیانی با حمایت معاونت تحقیقات و فن آوری و ریاست مرکز رشد و فناوری دانشگاه اکنون فضای مناسبی برای تولید ژل فانتوسیل و احداث خط تولید در اختیار شرکت دانش بنیان کیا زیست پیشرو  قرار گرفته است. 

 وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر تولید این ژل برای اولین بار در ایران و در مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با موفقیت کامل صورت میگیرد و این امید را برای حذف اثرات ناخوشایند جای زخم و جوش در مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

وی در خاتمه از تلاش های ریاست محترم دانشگاه در جهت تقویت بینه شرکت های دانش بنیان بسیار تشکر و قدردانی کرد.

گزارش صدا و سیما درخصوص ساخت و تولید ژل سیلیکونی برطرف کننده جای زخم و جوش

 

۲۸ تیر ۱۴۰۳ ۱۶:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید