اخبار

وزیر بهداشت:

۳۸۰ دستگاه پیشرفته با اولویت مناطق محروم توزیع شد

اسلام آبادغرب


وزیر بهداشت با اشاره به توزیع ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی.تی.اسکن و دستگاه شتابدهنده در دولت شهید رئیسی در کشور با اولویت مناطق محروم، گفت: یکی از بهترین دستگاه‌های MRI دولتی امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب افتتاح شد.

دکتر بهرام عین‌اللهی امروز ۳۰ تیرماه در حاشیه افتتاح اورژانس و بخش MRI بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اسلام آبادغرب با ۱۶۰ هزار نفر جمعیتی نیازمند خدمات و امکانات درمانی بهتر و بیشتری بود که با توجه به توجه ویژه شهید رئیسی به مناطق کم برخوردار، در جاهایی که علی‌رغم جمعیت مناسب امکانات کم بود، دستگاه پیشرفته در اختیار قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به توزیع ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی.تی.اسکن و دستگاه شتابدهنده در دولت شهید رئیسی در کشور، ادامه داد: یکی از بهترین دستگاه‌های MRI دولتی امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب افتتاح شد که اختصاص این دستگاه در شروع دولت سیزدهم انجام گرفت و با ساخت محل آن، تجهیز شد.وزیر بهداشت با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد تومان بخش MRI این بیمارستان، گفت: این دستگاه خدمات بیمه‌ای به بیماران ارائه می‌دهد.

وی از بحث گسترش اورژانس‌ها به عنوان یکی از کارهای مورد تأکید در دولت مردمی شهید رئیسی یاد کرد و افزود: مهم‌ترین مسئله هنگام مراجعه بیمار به بیمارستان، اورژانس است.

دکترعین‌اللهی با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود ۲۵ درصد به فضاهای اورژانس کشور اضافه شده است، گفت: اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب در یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع، ۳۲ تخت با انواع دستگاه‌ها، موجود است که عملیات ساخت آن در سال ۱۴۰۰ آغاز و ۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده است.

وی ادامه داد: همزمان با این افتتاح، مرکز جامع سلامت شهریار‌شهر اسلام‌ آبادغرب در ۷۳۰ مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.وزیر بهداشت تصریح کرد: مراکز جامع سلامت خدمات اولیه را به بیماران ارائه می‌دهد که در برخی از آن‌ها پزشکان متخصص هم حضور دارند که در صورت نیاز به بستری، بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور یاد کرد و گفت: بیمارستان سرطان جامع و خوبی در مجموعه بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه آماده بهره‌برداری است به طوری که دستگاه‌ها و تجهیزات هم در حال نصب است، اما از آنجا که در دولت شهید رئیسی بنا افتتاح بر پذیرش بیمار است، امروز فقط بازدید از این این بیمارستان صورت می‌گیرد و ان‌شاءلله طی دو سه ماه آینده در دولت پزشکیان افتتاح می‌شود.

وی گفت: از آنجا که هزینه‌های درمان بیماران سرطانی بالا است در دولت شهید رئیسی تلاش شد با افتتاح چنین مراکزی خدمات رایگان دولتی به بیماران ارائه شود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی سالانه ۲۰ درصد به رشته پزشکی اضافه شده است ، گفت: امسال ۱۲ هزار نفر افزایش پذیرش در رشته پزشکی داشته‌ایم، همچنین ظرفیت رشته‌های تخصصی ۶۵ درصد و رشته‌های فوق تخصصی ۵۰ درصد اضافه شده است.

۳۰ تیر ۱۴۰۳ ۲۱:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید