اخبار

توصیه های بهداشتی برای پیاده روی اربعین

توصیه های بهداشتی برای پیاده روی اربعین
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از بیماریها در سفرهای اربعین حسینی گفت: با توجه به فصل گرما، یکی از خطرهایی که ممکن است سلامت زائرین عزیز را تهدید کند خطر گرمازدگی به خصوص در گروه افراد در معرض خطر که شامل کودکان، سالمندان و زنان باردار و افرادی که دارای بیماریهای زمینه‌ای مهم مانند دیابت یا فشار خون بالا هستند می باشد.

دکتر حسین بیگلری در برنامه زنده رادیویی راه تندرستی با بیان اینکه بهتر است زائرین حرکت پیاده ‌روی را طی ساعات خنک روز انجام دهندگفت : در طول پیاده روی مسیرهایی را با استراحت‌های مناسب و در فواصل زمانی مناسب طی شود.

وی با بیان اینکه در طول مسیر حتما از کلاه‌های محافظ که از آسیب نور خورشید به چشم و آفتاب سوختگی محافظت می‌کند استفاده شود گفت: آنچه حائز اهمیت است نوشیدن مایعات و به خصوص آب و املاح معدنی در طول روز است و حتماً لباس‌های راحت ، رنگ روشن و خنک انتخاب شود که تعریق بدن فرد راحت تر باشد.

دکتر بیگلری گفت: ممکن است  حتی گرمازدگی در داخل اتومبیل یا اتاق رخ دهد و اگر دمای بدن از ۳۷ درجه بالاتر رود و سیستم‌های کنترلی بدن نتواند آن را کنترل کند و با تعریق زیاد باعث خشک شدن مخاطات شود گرما زدگی رخ می دهد.

وی در ادامه افزود: آب آشامیدنی سالم را درست مصرف کنیم مهم است آب معدنی سالم در طول سفر در معرض نور آفتاب قرار نگرفته باشد و به صورت و جرعه جرعه مصرف شود و هرگز به صورت مشترک استفاده نشود.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت:با توجه به خیل عظیم زائران حسینی ، یکی از تهدیدهای سلامت مسمومیت مواد غذایی است و همکاران دانشگاه علوم پزشکی در طول مسیر حضور دارند انتظار است عزیزانی که موکب دارند همکاری مناسبی را با همکاران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه رعایت نکات بهداشتی توزیع، طبخ و پخت مواد غذایی رعایت کنند.

دکتر بیگلری تاکید کرد: خیلی مهم است که دستان در طول روز چندین بار شسته شود تا از آلودگی وانتقال احتمالی بیماریهای واگیر جلوگیری نماید.

وی توصیه کرد: در طول پیاده روی حتماً کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشید و از کفش مناسب جهت پیاده‌روی استفاده شود و حتماً افرادی که دارای بیماریهای زمینه‌ای هستند حتماً داروهای ضروری خود را در طول مسیرهمراه داشته باشند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه در پایان عنوان کرد: به علت احتمال خطر انتقال بیماری تب دنگی با پوشیدن لباس آستین بلند و اسپری دور کننده های پشه از گزش پشه آئدس جلوگیری کنیم .
۱۳ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید