اخبار

درباره ی تزریق واکسن آنفلوآنزا و تقویت ایمنی بدن

تقویت ایمنی بدن, تزریق, واکسن ,آنفلوآنزا
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز احتمال ابتلا به ویروس آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه تا پایان اردیبهشت‌ماه وجود دارد که بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریورماه تا اواسط آبان است.

دکتر شکیبا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در خارج از بازه زمانی قید شده هیچ‌گونه منعی ندارد و افراد می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا از آن استفاده کنند.

به گفته وی واکسن آنفلوآنزا سبب می‌شود بدن افراد در مقابل عوامل بیماری ناشناخته نوعی ایمنی اکتسابی کسب کند زیرا ویروس‌ها دائما در حال جهش هستند و این واکسن‌ها نیز سالانه متناسب با جهش ویروس‌ها به‌روزرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چه گروه‌هایی می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ادامه داد: افراد بالای ۶ ماه شامل افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، هپاتیت، برونشیت، خانم‌های باردار و یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند می‌توانند نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی هیچ‌گونه محدودیتی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در مورد بانوان باردار وضع نکرده بلکه آنها را تشویق به تزریق این واکسن برای جلوگیری از ابتلا به انواع ویروس‌ها کرده است.

دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: نوزادان زیر ۶ ماه و افرادی که نسبت به واکسن آنفلوآنزا واکنش شدید دارند از تزریق آن خودداری کنند.
وی همچنین بیان کرد که با گذشت دو هفته از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمنی در بدن افراد ایجاد می‌شود.

به گفته وی عوارض واکسن آنفلوآنزا اغلب خفیف است و در مدت یک تا دو روز برطرف می‌شود و شایع‌ترین عوارض واکسن شامل تب، خستگی، سردرد، بدن درد، تهوع، آبریزش‌بینی است.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید