اخبار

بازرسی بهداشتی همه مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه

بازرسی بهداشتی همه مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه


کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از بازرسی بهداشتی همه مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان خبر داد.

کیوان عبدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌ ابلاغی، دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارت بهداشتی مراکز آموزشی را بر عهده دارد که در این راستا کارشناسان بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه نسبت به انجام این مهم اقدام می‌کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: همه مدارس و دانشگاه‌های شهرستان کرمانشاه در آستانه سال تحصیلی جدید توسط کارشناسان بهداشتی مورد بازرسی قرار گرفتند تا شاهد مشکلی در این حوزه نباشیم.

عبدی تصریح کرد: بازدید از مراکز آموزشی شامل فضاهای فیزیکی کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و آشپزخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، بوفه و...، وضعیت سلامت و بهداشت آب، مواد غذایی، دفع بهداشتی پسماند و نیز بهداشت فردی شاغلین در بخش مواد غذایی و خدمات است؛ قطعا اولویت بازدید از مراکز آموزشی بر اساس حجم ارائه خدمات و جمعت خدمت گیرندگان و میزان آسیب‌پذیری آنان در این مراکز تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل هر سه ماه یک بار تمام مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و... بازدید و نواقص مشاهده شده ضمن مکاتبه با آموزش و پرورش و یا دانشگاه مربوطه تا حصول نتیجه پیگیری شده و در موارد ضروری و ویژه برخورد قانونی پیش‌بینی شده در دستورالعمل‌های قانونی انجام خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: شهرستان کرمانشاه دارای ۸۰ کارشناس بهداشت محیط است که با توجه به محدوده مشخص شده نسبت به بازرسی از مراکز آموزشی اقدام می‌کنند.

عبدی با اشاره به نظارت بر بوفه مدارس، خاطرنشان کرد: بوفه مدارس نباید اقوام به توزیع تغذیه و خوراکی‌های ناسالم مانند چیپس و پفک کند و لیست تغذیه سالم برای دانش‌آموزان از طریق پایگاه تغذیه سالم اعلام شده است.

وی در پایان تأکید کرد: افراد می‌توانند تخلفات بهداشتی مراکز آموزشی را به سامانه ۱۹۰ به صورت رایگان و شبانه‌روزی گزارش کنند.

بازرسی بهداشتی

۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۴:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید